حلال جوهر روان نویس روی لباس

حلال جوهر روان نویس روی لباس

معرفی حلال جوهر روان نویس روی لباس

در استفاده از روان نویس ها اگرکه مراقب نباشید، ممکن است با مشکل لکه جوهر بر روی لباس خود مواجه شوید که این موضوع تقریبا همه را تحت تاثیر قرار می دهد. به ویژه دانش آموزان و کارمندان دولتی که معمولا با خود در کیف یا جیب، خودکار یا روان نویس حمل می کنند. لذا اگرکه ندانید چگونه از شر آن خلاص شوید، حتی یک رد کوچک جوهر می تواند به طور ناامید کننده ای جلوه بدی به لباس شما بدهد.

اما شاید این سوال بسیاری از کسانی باشد که از روان نویس ها استفاده می کنند و دوس دارند بدانند در صورتی که لباس آنها آغشته به لکه جوهر روان نویس شد، به عنوان حلال جوهر روان نویس روی لباس از چه موادی استفاده کنند. برای دانستن این موضوع در ادامه این مقاله همراه ما باشید.👇👇👇

حلال جوهر

بسیاری از انواع جوهرها را می توان به راحتی با الکل پاک کرد زیرا برای آنها حلال است. مثلا با استفاده از حلال استون و مقداری پنبه می توانید لکه جوهر را پاک کنید و سپس بشویید. در بیشتر موارد سرکه معمولی با آب لیمو می تواند کمک کننده باشد. یک تکه پنبه مرطوب را روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا اسید شروع به از بین بردن جوهر کند. سپس مالش دهید تا لکه کاملا از بین برود. همچنین مراقب آب لیمو یا سرکه سیب باشید چون این دو، لکه های ظریف اما قابل توجهی بر روی لباس های سفید باقی می گذارند.

پاک کردن جوهر

بسیاری از افراد نیز از مخلوط سرکه و الکل استفاده می کنند. در صورت عدم وجود الکل می توانید از ادکلن تریپل استفاده کنید اما نمی توان آن را با سرکه مخلوط کرد. پس به صورت خالص از آن استفاده کنید. باز در این مورد برای استفاده بر روی لباس های سفید مراقب باشید چون ممکن است رگه هایی از لک روی پاچه سفید باقی بگذارد.

پاک کننده جوهر

راه دیگر برای حذف جوهر استفاده از جوش شیرین است. این روش خوب است زیرا هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد و به رنگ آسیب نمی رساند. این روش حتی بر روی ظریف ترین پارچه ها بدون خطر آسیب رساندن به آنها کاربردی است. بنابراین دوغابی از جوش شیرین و آب درست کنید و آن را روی لکه بمالید، سپس حدود پنج دقیقه صبر کنید. بعد همان محل را شسته و در نهایت لباس را شستشو دهید.

حلال جوهر روان نویس بر روی لباس های سفید

و اما اگر جوهر روان نویس روی لباس سفید ریخت چه بکنیم؟ اگر لباس شما تماما سفید است و قابلیت شستشو با استفاده از کلر است باید بگوییم که خوش شانس هستید. در این صورت می توانید لباس سفید خود را به مدت یک ساعت در سفید کننده قرار دهید تا لکه جوهر روان نویس از بین برود. فقط حتما دقت کنید که پارچه لباس، مناسب شستشو با کلر باشد. همچنین هیدروژن پراکسید نیز می تواند کمک کند. این حلال اثر سفیدکنندگی ملایمی دارد. به علاوه استفاده از ترکیب آمونیاک و هیدروژن پراکسید رقیق شده  در یک لیوان آب تمیز نیز می تواند باعث تمیزی لک جوهر روان نویس شود.

حلال جوهر روان نویس بر روی لباس های رنگی

اما اگر به دنبال حلال جوهر روان نویس روی لباس رنگی هستید، باید مراقب باشید که مواد حلال باعث سفید شدن یا خرابی رنگ پارچه آنها نشوند. برای تمیز کردن لکه جوهر از روی لباس های ساخته شده از پارچه های رنگی، بهتر است از حلال های ملایم استفاده کنید. مثلا استفاده از استون و الکل که می بایست آنها را به نسبت مساوی مخلوط کنید و بر روی محل آلوده به لکه جوهر بریزید.

سپس مالش دهید و صبر کنید تا جوهر ناپدید شود. به علاوه لکه های باقی مانده را می توان با محلول ۱۰ درصد آمونیاک پاک کرد. البته در استفاده از آمونیاک حتما مقاومت رنگ لباس خود در برابر آن را چک کنید.

با اینحال چند درصد از مواردی که باعث می شود تا لکه جوهر روان نویس بر روی لباس ما ایجاد شود، روان نویس های نامرغوب و غیر استاندارد است که بعضا از سرپوش خوبی برخوردار نیستند یا جوهر آنها بیش از حد استاندارد رقیق است. از اینرو برای بهره مندی از روان نویس های استاندارد با سرپوش های خوب و محکم و البته از برترین برندهای ایران و جهان فقط کافی است به وب سایت مجموعه هدایای ایران پنز مراجعه کنید تا با قیمت های مناسب، روان نویس با کیفیت و مورد پسند خود را انتخاب نمایید.

فروشگاه آنلاین خرید قلم

برای خرید و سفارش جدیدترین و برترین مدل های روان نویس و خودنویس اعم از شیفر، کراس، یوروپن، ایپلمات، پیرکاردین، ملودی و… می توانید به سایت مجموعه هدایای ایران پنز مراجعه نمایید تا این محصولات را با قیمت های مناسب و ارزان تهیه نمایید.

کلیدواژه : حلال جوهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *