نکات جالب در مورد خودکارها

1 نکات جالب در مورد خودکارها

خودکارها لوازم و التحریر در دسترسی هستند که هر روز از آنها استفاده میکنیم. شاید استفاده روزمره از آنها باعث شده است که به اندازه کافی به نحوه کارکرد و اهمیت آن ها توجه نشود. اما کافی است که شما یک روز خودکار و یا مداد در دسترستان نباشد، آن وقت است که اهمیت این وسیله را بیش از پیش درک می کنید. در این پست ما نکات جالب در مورد خودکارها را به منظور آشنایی بیشتر با این وسیله، مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما نیز در رابطه با خودکارها کنجکاو هستید تا انتهای این پست ما را همراهی کنید.

نکات جالب در مورد خودکارها : یک- کوچکترین و بزرگترین خودکار

کوچیکتر خودکار دنیا ملقب به نانو خودکار است. جالب است که بدانید دانشمندان از آن برای الگوسازی بر روی تراشه های نانو استفاده می کنند. خطوطی که این خودکارها تولید می کنند تنها عرضی به اندازه ی ۴۰۰ نانومتر دارد که بسیار ریز است.

بزرگترین خودکار دنیا نیز در سال ۲۰۱۱ توسط achary makunuri  تولید شد. این خودکار ۵٫۵ متر ارتفاع و ۳۷ کیلوگرم وزن دارد. همچنین این خودکار رکورد جهانی گینس بزرگترین خودکار در دنیا را به خود اختصاص داده است. برخلاف انتظار این خودکار بسیار کاربردی و زیبا است.

1 نکات جالب در مورد خودکارها

نکات جالب در مورد خودکارها : دو – تاریخچه خودکارها

قدمت خودکارها به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. مصریان باستان اولین خودکارها را ایجاد کرده اند که با استفاده از آنها می توانستند بر روی برگه های پاپیروسی یادداشت کنند. جنس این خودکارها اکثرا از چوب و نی های بامبو بود. جوهر این خودکارها تشکیل شده از ترکیب عسل و دوده بود. برخی از این خودکارها هم اکنون در موزه های دنیا نمایش داده می شوند.

از سال ۷۰۰ تا ۱۷۰۰ بعد از میلاد، قلم پر به عنوان ابزار اصلی نوشتن استفاده می شدپرهای قوی بهترین قلم های استفاده شده در آن دوران بوده اند اما اغلب برای مردم عادی به دلیل قیمت گران و کمیاب بودن قابل استفاده نبوده اند. افراد معمولی عموما به جای پر قو از پرهای پرنده هایی مانند غاز و یا پرهای کلاغ استفاده می کرده اند.

ایده قلم با مخزن جوهر اولین بار در سال ۹۷۳ میلادی توسط ماد المعوز، خلیفه ی افریقایی مطرح شد. او هنگام نوشتن دچار مشکل شد و جوهر بر روی لباس ها و دست هایش ریخت. به همین دلیل سفارش قلمی را داد که بتواند این مشکل را به طور کلی حل کند. نتیجه این خواسته خودکاری کاملا شبیه به طراحی های مدرن امروزی شد.

شواهد نشان می دهد که مردم از این خودکار ها از سال ۱۷۰۰ میلادی استفاده می کرده اند. خودکار biro که اصلاح انگلیسی خودکارهایی است که سر آن ها توپ کوچکی قرار دارد، نام خود را از مخترع جوانش لازلو بیرو گرفته است.

در سال ۱۹۴۹ مارسل بیج اولین خودکار مقرون به صرفه ی امروزی را طراحی کرد و نام آن را بیک گذاشت. خودکارهایی که تحت عنوان بیک از آن ها امروزه استفاده می کنید همان خودکارهای طراحی شده توسط مارسل است.

نکات جالب در مورد خودکارها : سه- انواع خودکارها

یک خودکار به طور میانگین قبل از تمام شدن جوهرش می تواند حدود چهل و پنج هزار کلمه را بنویسد.

متداول ترین خودکارها به دسته های زیر تقسیم می شوند.

  • خودکارهای توپی
  • خودکارهای ژلی
  • خودنویس ها
  • روان نویس ها
  • و انواع نشانگرها

شاید با خودتان بگویید که خودنویس ها و روان نویس ها جز دسته خودکارها محاسبه نمی شوند، اما باید بگویم که همه ی آنها ایده گرفته از خودکارها می باشند از این رو در دسته بندی جهانی آنها را در دسته خودکارها قرار می دهند.

در سرخودکارهای توپی یک توپ برنجی و یا فولادی کوچک تعبیه شده است. توپ جوهر را به طور مساوی توزیع می کند و اجازه نمی دهد که جوهر خشک شود. خلبان ها در جنگ جهانی دوم غالبا از این خودکارها به دلیل عدم نشت جوهر استفاده می کرده اند.

 گرانترین قلم دنیا در دسته ی خودنویس ها قرار می گیرد و به آن folkor noctutnus tibaldi گویند. این خودنویس حاوی یاقوت و الماس سیاه است و ۸ میلیون دلار قیمت دارد.

2 نکات جالب در مورد خودکارها

نکات جالب در مورد خودکارها : سه- توانایی خودکارها

  • یک خودکار معمولی بیک می تواند خطی به طول دو کیلومتر را ترسیم کند که ۶ برابر ارتفاع برج ایفل است.
  • امریکا بیش از ۲ میلیارد خودکار در سال تولید و استفاده می کند.
  • پل فیشر اولین خودکار فضایی را برای ماموریت آپولو در سال ۱۹۶۸ طراحی کرد. البته این خودکار یک نوشت افزار معمولی نبود. این خودکار در وزن صفر، زیر آب، روی سطح روغنی و حتی در حالت وارونه  قابل استفاده بود.
  • جالب است بدانید که در ماموریت آپولو یک خودکار توانست جان نیل آرمسترانگ را نجات دهد. آنها از یک خودکار به جای قطعه گمشده سوئیچ موتور استفاده کرده اند و توانسته اند به زمین بازگردند.
  • رئیس جمهور امریکا همیشه از خودکار متفاوتی برای امضای اسناد مهم استفاده می کند. او هرگز دوبار از همان خودکار استفاده نمی کند. بعد از امضا عموما آن خودکار به فردی اهدا می شود.
  • در بین تمامی محصولات تبلیغاتی در سراسر جهان، بررسی ها نشان می دهد که رایج ترین انتخاب خودکارهای تبلیغاتی است.
  • بررسی ها نشان داده شده است که نام فرد اولین چیزی که یک او برای آزمایش خودکار می نویسد.

بیش از ۱۰۰ نفر در سال بر اثر خفه شدن با خودکار در جهان جان خود را از دست می دهند. این واقعه زمانی که فرد سر خودکار را در دهان خود قرار داده است رخ می دهد زیرا که ممکن است کلاه خودکار را در این حالت ببلعد. خودکار های بیک به همین دلیل سوراخی را در کلاه خود ایجاد کرده اند تا از خفه شدن فرد جلوگیری کند.

سخن آخر

خودکارها و مداد ها ابزارهای تحریری هستند که همیشه به انها نیاز دارید، از این رو می توانند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشند. گروه ایران پنز در این راستا انواع مختلف خودکار با مارک های مختلف را به شما پیشنهاد می دهد. علاوه بر آن خودکارها می توانند هدایای تبلیغاتی مناسبی باشند. گروه ایران پنز از این رو، خدمات چاپ لوگو و جملات تبلیغاتی بر روی خودکارها را نیز به عهده می گیرید. این گروه با بهره گیزی از بهترین طراحان، مشاوران و تولیدکنندگان همیشه توانسته است، رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *